
- akce již proběhla.
Konzultační seminář o praktickém provádění INTRASTATU v roce 2024
11.1.2024
Navigace pro Akce
Na semináři budou uceleně a přehledně vyloženy ustanovení nařízení vlády č. 333/2021 Sb., které zavádí povinnost uvádět DIČ partnera a zemi původu ve směru vývozu. Zvláštní pozornost bude věnována také kódům povahy transakce a jejich použití. V neposlední řadě budou účastníci semináře obeznámeni s problematikou zjednodušujícího hlášení (vykazování), které za splnění určitých podmínek umožňuje výraznější zjednodušení podávání hlášení Intrastatu.
Seminář bude konkrétně zaměřen na:
- vznik a zánik povinnosti k vykazování údajů do Intrastatu
- referenční období
- zjednodušené hlášení
- zboží sledované v Intrastatu
- zboží nesledované v Intrastatu
- způsoby předávání výkazů pro Intrastat celním orgánům
- obsah a rozsah všech údajů vykazovaných do Intrastatu, s mimořádným zaměřením na fakturovanou hodnotu zboží, kódy povahy transakcí, třístranný obchod, kombinovanou nomenklaturu zboží, DIČ partnera a země původu ve směru vývozu
- opravy a upřesňování údajů ve výkazech pro Intrastat
- dobropisy
- informace o kontrolách správného provádění Intrastatu, požadované dokumentaci při těchto kontrolách a sankcích za zjištěné chyby
- dotazy účastníků k provádění Intrastatu a odpovědi na ně
Přednášejí a na dotazy odpovídají:
Mgr. Veronika TRAKALOVÁ
metodička Intrastatu v oddělení datové podpory zahraničního obchodu Českého statistického úřadu
Ing. Jan BÍLÝ
odborný rada v oddělení datové podpory statistiky zahraničního obchodu Českého statistického úřadu
Místo: on-line v aplikaci ZOOM (na url odkazu, který zašleme po přihlášení a uhrazení platby)
Podmínky účasti:
Pro členy KHKKK – 2178,- vč. DPH
Pro nečleny KHKKK – 2904,- vč. DPH
Kontaktní osoba:
Ing. Kateřina Danková, tel: 775 188 873, email: dankova@khkkk.cz
Přihláška: online ZDE
Uzávěrka pro přihlášení je do 5.1.2024