Konzultační seminář o praktickém provádění Intrastatu v roce 2025
13.2.2025 @ 09:00 - 14:00
Navigace pro Akce
Seminář je určen všem, kteří se chtějí seznámit s prováděním Intrastatu v roce 2025, protože s ním začínají nebo by brzy mohli začít, stejně jako je vhodný pro získání odpovědí na otázky těch, kteří Intrastat již zajišťují.
Místo: on-line v aplikaci MS Teams (odkaz, zašleme po přihlášení a uhrazení platby)
Podmínky účasti:
– Pro členy KHK KK – 2420,- vč. DPH
– Pro nečleny KHK KK – 3146,- vč. DPH
Kontaktní osoba:
Bc. Kristýna Wildmannová, tel. 608930520, email: wildmannova@khkkk.cz
Na semináři budou uceleně a přehledně vyloženy ustanovení nařízení vlády č. 333/2021 Sb., které zavádí povinnost uvádět DIČ partnera a zemi původu ve směru vývozu. Zvláštní pozornost bude věnována také kódům povahy transakce a jejich použití. V neposlední řadě budou účastníci semináře obeznámeni s problematikou zjednodušujícího hlášení (vykazování), které za splnění určitých podmínek umožňuje výraznější zjednodušení podávání hlášení Intrastatu.
Seminář mohou využít všichni, kteří obchodují s ostatními členskými státy Evropské unie, případně z nich dovážejí nebo do nich vyvážejí zboží z jiných důvodů a mají proto povinnost vykazovat údaje do Intrastatu, nebo jim může tato povinnost následně vzniknout. Stejně tak je vhodný i pro ty, kteří takové obchodníky zastupují při zpracování výkazů pro Intrastat.
Cílem semináře je hlavně umožnit těm, kteří právě začínají provádět Intrastat nebo předpokládají, že s ním brzy začnou, získání všech potřebných informací a pramenů k nim o vykazování údajů do Intrastatu. Současně má ale i konzultační formou seznámit ty, kteří již výkazy pro Intrastat vyhotovují, se správným a jednotným výkladem zejména těch ustanovení aktuálních právních předpisů o Intrastatu, jejichž provádění v praxi činí zpravodajským jednotkám a jejich zástupcům největší potíže.
Seminář bude konkrétně zaměřen na:
• vznik a zánik povinnosti k vykazování údajů do Intrastatu
• referenční období
• zjednodušené hlášení
• zboží sledované v Intrastatu
• zboží nesledované v Intrastatu
• způsoby předávání výkazů pro Intrastat celním orgánům
• obsah a rozsah všech údajů vykazovaných do Intrastatu, s mimořádným zaměřením na fakturovanou hodnotu zboží, kódy povahy transakcí, třístranný obchod, kombinovanou nomenklaturu zboží, DIČ partnera a země původu ve směru vývozu
• opravy a upřesňování údajů ve výkazech pro Intrastat
• dobropisy
• informace o kontrolách správného provádění Intrastatu, požadované dokumentaci při těchto kontrolách a sankcích za zjištěné chyby
• dotazy účastníků k provádění Intrastatu a odpovědi na ně
Přednášejí a na dotazy odpovídají:
Mgr. Veronika TRAKALOVÁ
metodička Intrastatu v oddělení datové podpory zahraničního obchodu Českého statistického úřadu
Ing. Jan BÍLÝ
odborný rada v oddělení datové podpory statistiky zahraničního obchodu Českého statistického úřadu