Krajská hospodářská komora Karlovarského kraje představuje své členy: European Compensation Services s.r.o.

27.03.2025

Společnost European Compensation Services s.r.o. (EUCS) se od roku 2012 specializuje na zastupování firem a fyzických osob při řešení pojistných událostí. Za dobu své existence pomohla klientům vymoci více než 1,25 miliardy korun. Disponuje vlastním týmem specialistů, který zahrnuje právníky, likvidátory, soudní znalce i lékaře. Hlavní misí společnosti je zajistit, aby každý klient dostal maximální možné plnění ze svých pojistných smluv, tedy to, na které má nárok. Dalším neméně důležitým posláním firmy je neustálý boj proti tzv. lovcům nehod a zajištění nejen ekonomiky poškozených, ale také jejich psychiky.

Jednatele společnosti, pana Romana Bartoše, jsme se zeptali:

Jak jste se dostal k podnikání?

Dlouho jsem se staral o firemní klientelu a vždy mě podnikání lákalo, ale čekal jsem na něco, co pro mě bude mít přesah, co bude pomáhat lidem, co bude samo o sobě hodnotné pro společnost. Do EUCS jsem nastoupil po 3 letém řízení firmy v rychloobrátce, kdy jsme velmi rychle vyrostli, ale neviděl jsem tam i přes založení nadace, která je úspěšná doposud, žádný přesah. Byl to prostě tvrdý business.  Říkal jsem si, že si vyčistím hlavu, proto jsem za majiteli EUCS přišel s novým produktem pro firmy a sám jsem ho šel prodávat. Zhruba po půl roce jsem si převzal obchod, protože mě zaujaly hodnoty lidí, kteří firmu vybudovali a dodnes vidím velký přínos a přesah v činnostech, které děláme. Z pozice obchodního a následně provozního ředitele jsme připravili firmu na růst, který nesměl být na úkor kvality poskytovaných služeb. Po této fázi, kdy se podařil boost a zároveň stabilizace kapacit našich lidí a jistě i spousta dalších věcí, přišla výzva v podobě expanze s částí našich činností a přešel jsem do role jednatele firmy.

Na co jste ve svém podnikání nejvíce hrdý?

Jsem hrdý na to, že jsme se za 12 let stali spolehlivým partnerem pro lidi, firmy a podnikatele. Klienti v nás mají oporu v obtížných životních situacích a vědí, že se mohou spolehnout na náš tým odborníků.

Dnes máme tým 65 specialistů, včetně vlastní advokátní kanceláře. Úspěšnost naší práce je 99,22 %, pokud smlouva kryje vzniklou událost a my ji obdržíme před nahlášením na pojišťovnu.

Kromě toho podporujeme charitativní projekty jako Být spolu je normální, nebo soukromou záležitost dobro tvoří dobro, které přinášejí společenský přesah a skutečně pomáhají lidem v těžkých situacích. Nejvíce jsem však hrdý na to, že dokážeme zajistit v opravdu těžkých životních situacích pomoc nejen ekonomickou na které jsme vyrostli, ale od minulého roku také odborně psychologickou a to nezištně.

Jaké jsou vaše podnikatelské plány do budoucna?

Jedním z hlavních cílů pro nadcházející roky je rozšíření povědomí o Garanci EUCS – našem unikátním produktu, který za dostupnou cenu firmám a lidem zajistí, že jejich pojistné události budou vyřešeny efektivně a spravedlivě.

Doposud byly našimi hlavními partnery finanční poradci, kteří naše služby nabízeli klientům. V roce 2025 se zaměříme i na přímý vztah s koncovými klienty, kde věříme, že naše pomoc může přinést také obrovský užitek.

V tomto roce expandujeme na Slovensko, kde je třeba kultivovat pojistný trh a zahajujeme pilotní projekt v USA. Zároveň pracujeme na digitalizaci a automatizaci procesů, aby naše služby byly ještě rychlejší a dostupnější. V některých našich procesech již máme implementováno AI a v tom chci nadále pokračovat, ale nechci tím nahrazovat lidský přístup, spíše ulehčit v rutinních záležitostech.

Co vás nejvíce trápí v podnikání?

Jedním z největších problémů v oblasti pojištění jsou takzvaní lovci nehod. Lidé, kteří se tváří jako pomocníci, ale ve skutečnosti bez odbornosti a kompetence parazitují na cizím neštěstí. Přicházejí za rodinami v nejtěžších životních chvílích, kdy se vyrovnávají s tragickou ztrátou a nevědí, co dělat dál. Slíbí jim pomoc, převezmou jejich případ, ale ve výsledku nezajistí ani odpovídající právní podporu, ani spravedlivé odškodnění. Poškození často dostanou stejnou částku, jako kdyby si vše vyřešili sami, jen s tím rozdílem, že si tito prostředníci strhnou vysokou provizi.

To je pro nás nepřijatelné.

Naší odpovědí na tento problém je Poradna poškozeného, která obětem nehod a jejich blízkým poskytuje nejen spravedlivou kompenzaci, ale také odbornou i psychickou podporu, kterou v takto těžkých situacích skutečně potřebují.

EUCS chrání práva klientů a dbá na to, aby každá pojistná událost byla řešena transparentně a profesionálně. Naším posláním je dělat pojištění spravedlivějším a dostupnějším pro všechny.